suezie

Jumaat, 8 Januari 2010

sakit kepala


Tidak semua orang mengalami sakit kepala teruk atau migrain. Kalau ini terjadi, selalunya kita akan menyalahkan cara pengambilan makanan yang tidak teratur. Kita mungkin kurang mengambil kira persekitaran yang kadangkala menjadikan kita sebagai mangsa keadaan dan menjerumus kesihatan ke tahap yang kurang baik seperti sakit kepala. Sesetengahnya menjadikan sakit kepala sebagai khabar berita gembira kepada yang sedang bekerja. Saya atau anda mesti pernah mengalaminya.

Baru-baru ini, saya ada cuba mencari penyelesaian mudah kepada punca sakit kepala ini. Sekurang-kurangnya saya dapat menjumpai rawatan alternatif selain pengambilan ubat-ubatan. Seseorang telah memberitahu saya:-

Sebaik bangun dari tidur, cuci muka terlebih dahulu sebelum gosok gigi. Oleh itu, kita akan jarang dapat penyakit ini.

Pelik tetapi amat mudah untuk melakukannya. Rutin harian manusia masa kini agaknya berbeza dengan cara orang zaman dahulu. Zaman segera masa kini selalunya membuat kita lupa banyak perkara mudah. Tabiat kita hari ini sepatutnya diperbetulkan jika kita mahu hidup sihat. Terpulang kepada kita untuk menentukan nasib badan sendiri.

Agaknya kalau petua ini tidak memberi kesan kepada anda, saya rasa anda patut berjumpa dengan doktor. Mereka lebih arif.

Tiada ulasan: